اگر شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که پشت فرمان دچار استرس می شوند،به خاطر سلامت خود و دیگران باید درمان شوید. قبل از هر اقدام ژیشنهاد میکنیم  که این توصیه ها را حتما بخوانید :


آرامش و تمرکز،2فاکتور اصلی و اساسی هنگام رانندگی هستند تا شخص راننده بتواند در لحظه،تصمیم های درست بگیرد و واکنش های صحیح داشته باشد . بدون شک در اتومبیل،استرس سریع تر از هر مکان دیگری بالا می رود ،به طوری که می توان گفت به راننده هجوم می آورد و تاثیرات منفی برجای می گذارد
بر اساس تحقیق هایی که شرکت نیسان در اروپا انجام داده است،یک دوم خانم ها هنگام رانندگی در سطح شهر،اضطراب دارند.(حالا شما فرض بفرمایید در کشور ما به چه صورت است!کاش شرکت های سازنده ایرانی هم، چنین تحقیق هایی را انجام می دادند!)
این اضطراب دلایل متعدد و متفاوتی دارد که می توان به چند مورد آن اشاره کرد:
راهنبدان های طولانی، بچه یا بچه های شلوغی که در صندلی پشت نشسته اند، بی مبالاتی رانندگان به اصطلاح زرنگ و رعایت نکردن حق تقدوم و فاصله مجاز و دیگر موارد قانونی از جانب آنها،پیدا نشدن جای ...پارک و
همه ما می دانیم تمام این موارد وجود دارند و تغییر و اصلاح آنهافمدت ها طول خواهد کشید ؛بنابراین ما به شما توصیه می کنیم با تغییراتی جزئی و ساده در خورد،از حمله استرس و نگرانی جلوگیری کنید. برای این که بتوانید در آرامش و تمرکز برانید و عادات و واکنش های بهتر و ارام تری کسب کنید،این تمرینات کوچک و عملی را انجام دهید . پشیمان نخواهید شد؛ مطمئنا تاثیر گذار خواهند بود
وقتی یک فرد استرسی و جوشی همراهتان است،استرس خود را مدیریت کنید!
ایا می دانستید 32درصد خانم های فرانسوی هنگام رانندگی،وقتی همسر یا نامزدشان در کنارشان نشسته است استرس می گیرند؟همچنین 20درصد از آنهایی که پدر یا مادرشان همراه شان هستند،35درصد از خانم هایی که بچه در اتومبیل خود دارند و 3درصد از آنانی که دوستانشان همراهشان هستند،دچار اضطراب می شوند (به یقین این آمارها در کشور ما بالاتر است!)
همیشه برای یک راننده،حضور همراهی که دندان هایش را روی هم می کشد،آویزان در و پنجره می شود یا بی وقفه فرمان می دهد و تعبیر و تفسیر می کند،غیر قابل تحمل است. حتی اگر آن راننده استرسی هم نباشد،در چنین شرایطی استرس می گیرد . به همین دلیل،قرار دادن شرط و شروطی برای همراه،به منظور جلوگیری از این قبیل ناراحتی ها ضروری است . او را متقاعد کنید راننده شما هستید،پس سعی نکند جای شما تصمیم بگیرد و به شما اجازه دهد طبق عقل و درایت خود برانید. اگر این روش مؤثر واقع نشد،یک تمرین ذهنی انجام دهید؛تصور کنید بین شما و همراه تان،یک شیشه وجود دارد
از استرس خود در ترافیک بکاهید
طبق مطالعه شرکت نیسان روی خانم های اروپایی،48درصد از آنها از گیر افتادن در راه بندان هراس دارند. همچنین یک دوم آنان،وقتی حتی در سطح شهر هم رانندگی می کنند،مضطرب هستند. شکی در استرس زا بودن ترافیک وجود ندارد،چون همه از این که دیر برسند،می ترسند. این مدت زمانی که بی حاصل در ترافیک تلف می شود،موجب می شود فرد،احساس بیهودگی و خسران کند. برای چاره این نوع استرس،تصور کنید در یک حباب،به دو ر از آشفتگی و در هم بر همی محیط اطراف هستید. سپس از این وقت آزاد،برای تمرین Doin(تکنینک ارامش ژاپنی)یا یوگای چشمی بهره ببرید

1- مهارت تمرین Doin (تکنینک ارامش ژاپنی)
دست ها روی بینی قرار داده و روی پوست خود،به طرفین صورت بکشید.وقتی به موها رسیدید،انگشت ها را از هم باز کرده و مانند «شانه »به داخل موها ببرید ،تا دست ها در پشت گردن به یکدیگر برسند. آن وقتی پشت گردن خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید

شست هایتان را جلوی گوش ها بگذارید وانگشتان سبابه را روی چشم ها قرار دهید. سپس با انگشتان سبابه روی ابروهای خود بکشید و به گونه ای که انگار دارید صاف شان می کنید؛از مرکز به سمت شقیقه ها بکشید
با شست ها و انگشتان سبابه،دور تا دور لاله گوش را به سمت داخل جمع کنید. وقتی به برجستگی پایین گوش رسیدید،به آرامی آن را به سمت پایین بکشید

2-تمرین یوگای چشمی
با چشمان باز و غیر متمرکز روی نقطه ای خاص ،بدون آن که سرخود را تکان دهید،به آرامی 5بار،علامت بی نهایت ()را با چشمان خود بکشید یا اسم خود را بنویسید

ایا چشم ها یتان خسته اند؟برای یک دقیقه کف دست خود را به حالت صدف روی چشم هاقرار دهید . انگشت ها را به هم بچسبانید تا نور از لابه لای آنها رد نشود. تاریکی و گرما به چشم ها استراحت و ارامش می بخشند

3-مزاحم ها را نادیده بگیرید
حواستان به خودتان باشد،به آرامی و با شکم نفس بکشید . این نوع تنفس،مانع خشم می شود و شخصیت انسانی خود را حفظ کنید. گوش دادن به موسیقی هم،می تواند سودمند باشد؛صدای موسیقی،مانع از نظر دادن و ارسال موج منفی مردم می شود . ترانه یا موسیقی را انتخاب کنید که موجب آرامش شما می شود
 
 
4-اعتماد به نفس داشته باشید
بر اساس مطالعات شرکت نیسان،57درصد خانم ها،برای پیدا کردن جای پارک ،آشفته و مضرب اند . همچنین 40درصد از آنها،از این که نتوانند دریک جای تنگ،سریع ودرست پارک کنند می ترسند . خانم های راننده،اغلب از این که خیلی سریع موفق به پارک دوبل نشوند و راننده های پشت سری را معطل کنند واهمه دارند. البته این ترس منطقی است،چون بسیاری از مردم بی حوصله و عجول هستند (به خصوص هنگام رانندگی )و با بی انصافی،بوق ممتد می زنند . و تا حد تمسخر یا فحاشی پیش می روند؛این دیگر مربوط می شود به توهین و زیر سؤال بردن شخصیت یک انسان ،نه ایراد گرفتن از رانندگی اوا! خب ،طبیعی است در این شرایط،فر د مضطرب ،عصبی و جریحه دار شود. اما چون درشأن شما نیست پاسخ چنین افرادی را بدهید،سعی کنید به گونه ای دیگر عمل کنید:اعتماد به نفس داشته باشید. در این صورت،مطمئنا خوب پارک می کنید

از خودتان بپرسید:«ایا من توانسته ام گواهینامه بگیرم؟»اگر الان شما مجاز به رانندگی هستید،دقیقا به همین خاطر است؛بنابراین حتما بلدید و می توانید اتومبیل را پارک کنید،حتی پارک دوبل !داشتن اعتماد به نفس،شانس موفقیت در درست پارک کردن را بالا می برد . قبل از حرکت،اتومبیل خود را در جای دلخواه تان تصور کنید. حالا فقط باید راه بیفتید و به سمت !مقصد حرکت کنید

مترجم :ناهید مؤمن خانی - منبع:زندگی ایده آل ش 51



تاريخ : ۱۳٩۱/۱۱/٢٥ | ٩:٥٤ ‎ق.ظ | نویسنده : رضا احمـدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.